Silap Atur Kewangan

Di Usia Muda

Akhirnya Menjerat Diri

Dunia Sakinah menjadi gelap sebaik sahaja menerima notis bankrupsi dari Jabatan Insolvensi tersebut. Sehinggakan pada satu hari, Sakinah terfikir untuk menamatkan riwayat hidupnya sendiri. Begitulah kesan yang perlu dihadapi jika kita tersilap percaturan dalam pengurusan kewangan.

Dalam kekusutan  yang dialaminya, beliau terjumpa iklan FinFixer yang mengatakan mereka mampu membantu Sakinah keluar dari masalah ini. 

Tanpa berlengah, Sakinah terus menghubungi FinFixer bagi memaklumkan permasalahan secara dasar dan memberi butiran yang diperlukan bagi semakan FinFixer terlebih dahulu. Kemudiannya, mereka membuat janji temu bagi membincangkan perkara ini dengan lebih terperinci.

Semasa pertemuan, Sakinah menerangkan masalah yang dihadapi olehnya secara lebih terperinci dan apa yang beliau perlukan. Sakinah memaklumkan bahawa beliau ingin keluar dari masalah bankrupsi yang dihadapinya selain mengurangkan bebanan ansuran bulanan bagi semua pinjaman yang beliau ada. Sakinah juga berharap agar FinFixer dapat membantu mengurangkan kadar faedah rumahnya yang kini agak tinggi iaitu 6.5%. 

Pihak FinFixer mendengar masalah Sakinah dengan begitu teliti dan cuba memahami kehendak Sakinah. Seterusnya, pihak FinFixer mula merangka plan customize khas untuk membantu Sakinah keluar dari masalahnya. 

Setelah menemui strategi yang sesuai, Sakinah telah diterangkan secara teliti oleh pegawai FinFixer dan telah bersetuju bagi meneruskan plan yang dirancang. Antara cadangan FinFixer ialah dengan mengaplikasikan Pembiayaan Semula Rumah bagi melangsaikan semua hutang jahat yang ditanggung.

Betapa gembiranya Sakinah apabila FinFixer dapat bantu beliau menyelesaikan semua hutang yang tertunggak sebelum ini dengan cepat dengan kaedah refinancing. Tambahan pula, FinFixer berjaya bantu kurangkan kadar faedah rumahnya kepada 3.85%. 

Nama beliau juga sudah bersih dari segala hutang dan berjaya keluar dari bankrupsi. Bukan itu sahaja, Sakinah juga dapat keluarkan duit lebihan sebanyak RM23,000 selepas selesaikan semua hutang yang ditanggung sebelum ini.  Wang berkenaan bakal digunakan sebaiknya untuk memulakan perniagaan baharu Sakinah. 

Dalam pada itu, pihak FinFixer juga ada memberikan nasihat kewangan tentang bagaimana nak menguruskan hutang dengan lebih baik, dengan harapan agar Sakinah tidak terjerumus sekali lagi ke dalam masalah yang sama. 

Jadi, mesti anda tertanya-tanya kan, siapa FinFixer ni? Dengan pengalaman selama 14 tahun dalam industri perbankan dan hubungan baik dengan 8 buah bank terbesar dalam Malaysia, FinFixer yakin untuk bantu anda menyelesaikan masalah kewangan yang dihadapi. Untuk pengetahuan anda, dari tahun 2018-2020, lebih 2,000 permohonan telah FinFixer uruskan dengan peratusan kelulusan capai 90% ke atas. Setiap kes akan dikaji dahulu berdasarkan situasi dan masalah yang anda hadapi. Lagi satu, FinFixer juga akan menilai setiap permohonan sebelum dihantar ke bank. Dengan pengalaman dan info yang mereka ada, mereka akan pastikan untuk hantar permohonan anda kepada bank yang confirm akan beri kelulusan selain memastikan tawaran bank mana yang lebih berbaloi untuk kes anda. 

Ha mesti anda tertanya-tanya kan, macam mana pula FinFixer boleh pilih bank mana yang confirm boleh bagi kelulusan? Jawapannya, sebab mereka ni dah memang lama dan berpengalaman dalam industri perbankan, jadi setiap bank kan akan ada criteria masing-masing. Criteria setiap bank di Malaysia ni dah ada dalam checklist FinFixer. Sebab tu lah mereka yakin untuk bantu anda selesaikan masalah kewangan yang anda hadapi. 

Jadi, jika anda menghadapi masalah kewangan yang hampir sama, terus hubungi pihak FinFixer ya!

Kalau anda ada apa-apa  kemusykilan tentang kewangan, nak buat loan ke, ada masalah AKPK ke, pendapatan terjejas dan nak buat pinjaman kewangan, ada masalah CTOS CCRIS, nak gadai rumah, masalah komitmen terlalu tinggi, masalah blacklist ke, ada isu bad credit atau bad debt ke atau nak buat pelaburan pun boleh je hubungi FinFixer dan ceritakan masalah dan plan anda. Misi Finfixer agar dapat membantu lebih ramai lagi orang yang memerlukanya.

Tunggu apa lagi? Sakinah sudah, anda bila lagi? 

Jom hubungi team FinFixer sekarang untuk dapatkan nasihat kewangan dengan klik pautan di bawah:

Article Part #1

Siapa je yang tak ada impian untuk memiliki kediaman sendiri kan?Tambahan pula apabila melihat pencapaian sesetengah individu yang mampu membeli kediaman pada usia yang lebih muda ..

Menjadi agensi terkemuka yang menawarkan khidmat nasihat pengurusan dan perancangan kewangan yang menyeluruh di Malaysia.

Ikuti kami untuk maklumat terkini